Vybavení kanceláře - Aby vám i v práci bylo dobře

13.09.2013 19:03

 

V práci trávíme podstatnou část dne, většinou 8-10 hodin. Proto je dobré si kancelář zařídit tak, aby se nám v ní dobře pracovalo a abychom se tam dobře cítili. Je jasné, že v příjemném prostředí jsou lidé schopni podávat lepší výkony než tam, kde jsou nespokojeni. Pokud se tedy chystáte připravit novou kancelář, ať už pro sebe nebo své zaměstnance, přečtěte si naše rady. Mohou vám dodat inspiraci.

 

Nejprve je třeba se zamyslet nad tím, k jakému účelu kancelář zařizujete. Prostory právnické firmy se jistě budou lišit od grafického studia. Každá firma má svoji firemní kulturu a té by měla být přizpůsobena i podoba kanceláře. Při výběru prostor je tedy třeba se zamyslet nad tím, kolik lidí bude pracovat v jedné místnosti, co všechno budou ke své práci potřebovat a podle toho je možné zvolit velikost prostor. Jako nejlepší se pro kanceláře osvědčil čtvercový tvar, který umožňuje ideální rozmístění nábytku. Dalším velmi důležitým faktorem, který ovlivňuje celou atmosféru, je osvětlení. Nejlepší je samozřejmě přirozené světlo z oken, ale na každém stole by měla být umístěna nastavitelná lampička, která umožní zaměstnancům, aby světlo cílili přesně podle svých potřeb. Dobře se nepracuje ani v hluku – proto se snažte co nejvíce snížit hlučnost z ulice kvalitními okny. A aby byli zaměstnanci v pohodě v létě i v zimě, nainstalujte do kanceláří dostatečnou klimatizaci a topení.

 

Důležitá je i volba barev pro výmalbu. Jedná se tady sice o nebytové prostory, ale nikde není napsáno, že by kancelář měla být striktně bílá. Ale nedoporučují se příliš křiklavé barvy. Nejvhodnější je hnědá a zelená, které se skvěle hodí ke dřevu. A dřevo je také ideální materiál pro kancelářský nábytek.

Než se tedy vrhnete na nákup nábytku, uvědomte si, že kancelář by měla reprezentovat. Proto se nevyplatí kupovat levný nábytek. Investujte do kvalitních kusů z masivu – vaše kancelář bude na zákazníky a klienty působit seriózněji.

 

Nábytek nakupujte tak, aby každý zaměstnanec měl dostatek pracovního prostoru i určité soukromí. Jednotlivé kusy nábytku by měly být flexibilní s možností spojování – zaměstnanci mohou někdy spolupracovat u velkého stolu, jindy si jej budou chtít rozdělit a pracovat samostatně.

Pracovní prostor každého zaměstnance by mu měl poskytovat jisté soukromí. Stačí ho oddělit třeba pojízdnými kontejnery, které slouží zároveň jako úložné prostory. Stoly by měly být dostatečně velké, aby se na ně vešly veškeré pracovní pomůcky. Samozřejmostí je výsuvná podložka na klávesnici počítače. Ideální je, když se dá stůl vysunovat i do stran. Poskytne tak v případě potřeby větší pracovní prostor. Ke stolu patří židle – ta by měla být ergonomická, umožňující zdravé sezení a hlavně pohodlná. Nejlepší bude, pokud si zaměstnanci budou moci jednotlivě vybrat z několika nabídnutých typů, které spolu budou ladit (třeba materiálem nebo barvou). Stůl by nikdy neměl být postaven tak, aby od něho byl výhled do zdi. Každý pracovník by měl mít výhled přes celou místnost a zejména na dveře.

Věci, které využívají všichni zaměstnanci, jako je kopírka nebo fax, je dobré postavit na jedno místo dobře přístupné ze všech pracovních pozic.

V současnosti je samozřejmostí, že je každá kancelář vybavena mnoha přístroji, které potřebují připojení k elektřině. Proto dobře naplánujte jejich rozmístění. Určitě není dobré zakopávat při cestě po kanceláři o kabely. Veškerá kabeláž by měla bát skryta, a to nejlépe v lištách.

Aby se zaměstnanci cítili opravdu dobře, dejte jim do kanceláře květiny a umožněte jim, aby si svůj pracovní kout vylepšili něčím, co jim bude opravdu příjemné. Samozřejmě že je třeba vše domluvit s ohledem na firemní kulturu – obrázky od dětí nebo pohlednice z dovolené nebudou nikoho rušit v kanceláři malé neziskovky, ale v právnické firmě by působily nepatřičně.

A nezapomeňte ani na návštěvy, které budou vaše prostory navštěvovat. Prostor pro ně je třeba oddělit a vybavit pohodlným sedacím nábytkem a konferenčním stolkem. Jestli budete pořádat větší schůze nebo setkání, je dobré mít i zasedací místnost, kde bude pro všechny místo u velkého psacího stolu. Aby se návštěvy rády vracely, je dobré mít i minikuchyňku, kde budete moci jim i sobě připravit kávu – je ale lepší, pokud jsou tyto prostory mimo hlavní pracoviště. A v neposlední řadě nezapomeňte na řádný úklid kanceláře.

 

Doufáme, že vám naše rady pomohou vytvořit takové prostředí, ve kterém se budete cítit skvěle, budete v něm podávat skvělé pracovní výkony a zisky vaší firmy tak budou stále stoupat.